Światła do jazdy dziennej

Dużo ludzi (co zresztą widzimy na naszych polskich drogach) coraz częściej stawia na małe światłą używane do jazdy dziennej. Oczywiście przepisy prawa drogowego mówią o tym, że podczas jazdy w dzień nie można jeździć bez włączonych świateł. Naturalnie nie określają już przepisy tego, czy mają być to klasyczne światła zamontowane już od momentu produkcji w samochodzie, czy też jakieś dodatkowe światła, które możemy zakupić i zainstalować sobie z przodu samochodu, na osobnym włączniku. Mają takie światła jedną podstawową zaletę. Okazuje się, że biorą one znacznie mniej, niż standardowe światła mijania i pozycyjne. Warto przypomnieć wszystkim kierowcom, że włączając światła mijania, również mamy włączone światła pozycyjne co daje nam obciążenie równe jakieś 6 amper. Małe światła do jazdy dziennej biorą kilkakrotnie mniej energii, toteż znacznie zmniejszają obciążenie akumulatora i pozwalają sobie na włączenie dodatkowych odbiorników do obwodu elektrycznego. Akumulator ma określoną bowiem pojemność, a na rynku pojawia się coraz więcej takich odbiorników, jak chociażby przetwornik napięcia z 12 volt znajdujących się w gniazdku zapalniczki samochodowej, do całych 230 volt, które mamy w naszych sieciowych gniazdkach. Dlatego takie światła do jazdy dziennej są bardzo przydatne, choć ich siła światła jest znacznie mniejsza niż świateł mijania. Jak już to było wspomniane, muszą one być na osobnym przełączniku, aby przypadkiem nie włączyć ich wraz ze światłami mijania. Taka jazda jest jednak zabroniona w nocy.

Znalazłeś się tutaj dzięki współpracy z poniższym serwisem: