Jednym z czynników, na który klienci zwracają szczególną uwagę jest opakowanie. Produkt przyciągający wzrok przyczynia się do wzrostu słupków sprzedażowych a odpowiednio wykonany pojemnik może sprawiać wrażenie zwiększonej objętości towaru, co sugeruje klientowi, że kupuje dużą ilość za niską cenę. Wiele przedsiębiorstw korzysta z usług co-packingu.
Idea co-packingu
Głównym zadaniem co-packingu jest kompleksowa obsługa, polegająca na projektowaniu opakowań, produkcję i zapakowanie wyrobu. Trudnią się tym firmy outsourcingowe, powiązane umowami z producentami lub dystrybutorami towarów.
Trzeba zaznaczyć, że każdy produkt wymaga innego opakowania. Bardzo często zdarza się, że wyprodukowane dobro zostaje przekazane „luzem” lub w zwykłym kartonie. Dopiero firma zewnętrzna tworzy całkowicie nowe pudełko, w którym towar trafia do sprzedaży. Jednak ich praca na tym się nie kończy. Są one zobligowane do stworzenia etykiet, folii ochronnych czy broszur promocyjnych. Powyższe usługi przeznaczone są w szczególności dla sklepów internetowych, spożywczych, koncernów farmaceutycznych czy producentów chemii gospodarczej.
Czy outsourcing zawsze się opłaca?
Przedsiębiorstwo, wykonujące co-packing utrzymuje nie tylko dział pakowania. W jego skład wchodzi zespół projektowy oraz niezbędna infrastruktura. Ze względu na wysokie koszty utrzymania, outsourcing będzie idealnym rozwiązaniem dla mikro i małych przedsiębiorstw, sklepów internetowych czy firm charakteryzujących się sprzedażą sezonową. Takiego rodzaju działalności nie ponoszą wydatków związanych z utrzymaniem pracowników i ich szkoleniami. Jeśli jednak przedsiębiorstwo prowadzi stałą produkcję, opłacalne będzie stworzenie kolejnego działu i zatrudnienie nowych pracowników, trudniących się pakowaniem.
Czy firmy oferują usługi dodatkowe?
Odpowiedź na to pytanie jest twierdząca. Przykładami dodatkowych usług są magazynowanie, wysyłka oraz kompleksowa obsługa posprzedażowa. Dzięki rozbudowanej ofercie, klient może dowolnie wybierać usługi, które, wraz z czasem funkcjonowania przedsiębiorstwa, mogą ulegać ciągłym zmianom.
Czym charakteryzuje się dobra firma co-packingowa?
Wraz z rozwojem handlu w sieci rośnie zapotrzebowanie na firmy świadczące usługi pakowania. Jednak, aby wybrać odpowiednie przedsiębiorstwo zewnętrzne, należy przeanalizować całą ofertę i nie można kierować się jedynie ceną. Bardzo ważne jest doświadczenie i portfolio takiej firmy. Dobry biznes wyróżniać się będzie ilością posiadanych certyfikatów. Jeśli wśród klientów danej firmy znajdują się znane biznesy, podnosi to prestiż firmy co-packingowej i możliwość pozyskiwania kolejnych kontrahentów.