Coraz więcej osób sięga w dzisiejszych czasach po Instagrama. To absolutnie zrozumiałe, ponieważ świat cały czas się rozwija, a dostarczane technologie ułatwiają nam codzienne funkcjonowanie czy też utrzymywanie kontaktu z naszymi znajomymi (obserwatorami). Kluczową rolę w tym wszystkim pełni bio na Instagramie, a więc nic innego, jak biogram, nad którym powinniśmy solidnie popracować. To nasza wizytówka, dzięki której możemy się przedstawić światu, tak aby inni dowiedzieli się o nas nieco więcej.
Bio na Instagramie – co tam się znajduje?
Bio na Instagramie możemy stworzyć w dowolnie wybrany sposób. Internetowa wizytówka powinna jednak zawierać w sobie podstawowe informacje:
- o naszej działalności na platformie społecznościowej,
- o naszych postach i zainteresowaniach,
- o naszych pasjach i hobby.
Skupmy się na tym, aby przy pomocy bio na Instagramie podpowiedzieć zainteresowanym osobom, jak mogą się z nami skontaktować i czego konkretnie mogą oczekiwać po profilu, na który się dostali. Zagospodarowanie bio to nasza indywidualna sprawa, ale nic nie stoi na przeszkodzie, abyśmy nawiązali ścisłą współpracę z agencjami interaktywnymi lub PR, dzięki którym uda nam się to zrobić w optymalny sposób. Zwykle decydują się na to internetowe gwiazdy lub celebryci, ale dużo zależy oczywiście od tego, jakimi pieniędzmi w danym momencie dysponujemy.
Bio na Instagramie – skuteczne kreowanie internetowego wizerunku
Bio na Instagramie pozwala nam na skuteczne wykreowanie internetowego wizerunku. To właśnie w tym miejscu znajdują się podstawowe informacje o naszej działalności w Internecie, tak aby inne osoby mogły podjąć decyzję co do tego, czy warto nas obserwować. W związku z tym internetowa wizytówka powinna być bardzo dokładnie przemyślana. Nie ma w niej miejsca na przypadek. Bio na Instagramie umożliwia nam również:
- wstawienie aktywnego linku (np. na nasz kanał na YouTube, sklep internetowy lub prowadzoną stronę www),
- trafienie do wybranej grupy docelowej.
Jeśli wcześniej nigdy nie zajmowaliśmy się tworzeniem takich wizytówek w Internecie, pozostawmy to wybitnym profesjonalistom branżowym, a na pewno nie będziemy tego żałować. Praca nad internetowym wizerunkiem jest czasochłonna, a do tego wymaga od nas maksymalnego zaangażowania. Lepiej nie robić tego w pośpiechu. Umiejętnie zagospodarowane bio na Instagramie doprowadzi do tego, że zwrócimy na siebie uwagę „zabieganych” i najbardziej wymagających internautów.
Przewodnik po bio na Instagramie – o czym trzeba bezwzględnie pamiętać?
Oto krótki przewodnik po bio na Instagramie, który przyda się przede wszystkim tym osobom, które stawiają na omawianej platformie społecznościowej pierwsze kroki. Absolutną koniecznością w przypadku biogramu na Instagramie jest nazwa użytkownika. Zadbajmy o to, aby nazwa była dość krótka i stosunkowo łatwa do zapamiętania (w innym przypadku odstraszymy odbiorców na samym starcie). Może to być nazwa naszej firmy, marki czy też po prostu nasza internetowa ksywka lub imię i nazwisko. Inne ważne elementy to:
- wyraziste i dokładne zdjęcie profilowe – nie może być zamazane, najlepiej postawić na intensywne kolory,
- tematyka, którą się zajmujemy – niektóre osoby będą się zajmowały modą, inne zdrowym trybem życia i dietą, a jeszcze inne treningami i aktywnością fizyczną. Stosujmy słowa klucze i przyciągnijmy uwagę internautów przy pomocy emotikonek,
- dane kontaktowe – np. w postaci adresu e-mail,
- lokalizacja – poinformujmy wszystkich, w obrębie jakiego miasta działamy.
Tak stworzone bio na Instagramie będzie kompletne i niczego w nim nie zabraknie. Przy okazji zachęćmy też innych do działania i pozostawmy im do dyspozycji specjalne przyciski, dzięki którym internauci będą mogli się z nami swobodnie skontaktować.
Bio na Instagramie – krótkie podsumowanie
Instagram to platforma społecznościowa, która rozwija się z każdym kolejnym tygodniem, dlatego nie powinno nas na niej zabraknąć, zwłaszcza gdy prowadzimy jakąś firmę lub też chcemy zostać internetowymi gwiazdami. Jednym z ważniejszych elementów na takim portalu jest bio na Instagramie, a więc nasza internetowa wizytówka (biogram).
Bio na Instagramie to miejsce, dzięki któremu możemy się przedstawić internautom. Powinny się tam znajdować podstawowe informacje o naszej działalności, zainteresowaniach, pasjach i postach. Ważne jest również to, aby podpowiedzieć odbiorcom, jak mogą się z nami skontaktować i czego mogą oczekiwać od danego profilu. To niepowtarzalna szansa na wykreowanie swojego internetowego wizerunku, w czym z całą pewnością pomogą nam agencje interaktywne oraz PR. Dzięki bio na Instagramie wstawimy również aktywny link (np. do strony www, sklepu internetowego lub kanału na YouTube), a do tego trafimy do wybranej grupy docelowej.
Najistotniejsze elementy składowe bio na Instagramie to m.in.: nazwa użytkownika (krótka i łatwa do zapamiętania, np. nazwa marki, ksywka internetowa, imię i nazwisko), wyraziste zdjęcie profilowe, tematyka profilu (np. moda, treningi, dieta), dane kontaktowe (np. adres e-mail) i lokalizacja (miasto w obrębie, którego działamy na co dzień).