Tik-tok szturmem zdobywa światowy rynek aplikacji. Obecnie znajduje się on w czołówce najpopularniejszych serwisów społecznościowych, a liczba jego użytkowników stale rośnie. Tik-tok zastąpił aplikację Musical.ly, który w 2017 roku został wykupiony przez firmę ByteDance, czyli właściciela Tik-toka. Na czym polega jego fenomen i czy warto zacząć z niego korzystać?
Jak działa Tik-tok?
Zasady działania Tik-toka są analogiczne do Musical.ly. W aplikacji nagrywa się krótkie filmiki wideo (maksymalnie 15 sekundowe) pod wybraną piosenkę. Ciekawym urozmaiceniem jest możliwość modyfikacji klipu z wykorzystaniem dostępnych w Tik-toku narzędzi. W ten sposób mogą powstać teledyski, krótkie skecze czy też zwyczajne wygłupy. Warto jednak zauważyć, że publikowane na Tik-toku treści można publikować natychmiast na Facebook i Instagramie, dzięki czemu docierają one do szerszej grupy odbiorców.
Wiele osób traktuje tę aplikację jako połączenie Spotify ze Snapchatem. Dla części z nich jest to forma zabawy, jednak istnieje grono osób, dla których tik-tok stanowi możliwość zaprezentowania swojego talentu i pewnego rodzaju próbki swoich sił wokalnych. Jest to również świetny sposób na rozwijanie swojej kreatywności.
Kto korzysta z Tik-toka?
Największą grupę użytkowników Tik-toka stanowi młodzież w wieku od 16 do 24 lat. To oni w głównej mierze są nie tylko biernymi obserwatorami, ale również aktywnymi twórcami klipów. Cała strategia działania platformt jest w głównej mierze skierowana właśnie w tę grupę, co widać m.in. w wybieranych utworach muzycznych. Nastolatkowie chcą przynależeć do pewnej grupy, dlatego też korzystają z Tik-toka. Nie jest to żaden nowy trend, ponieważ niemalże w każdej grupie wiekowej można wskazać spajający element, pozwalający po wielu latach opowiadać, że „Za naszych czasów…”.
Można śmiało powiedzieć, że fenomen Tik-tok w dużej mierze polega na tym, że wiele osób powtarza niemalże tę samą choreografię, każdy jednak robi to na swój indywidualny sposób. Wiodące trendy oraz challenge spajają grupę użytkowników, a przy okazji przyciągają również nowych. Warto zwrócić uwagę, że sporą grupę na Tik-toku stanowią osoby znane, które na co dzień kojarzymy z telewizyjnych ekranów oraz gazet. Część artystów w ten właśnie sposób promuje swoje nowe utwory, docierając tym samym w ekspresowym tempie do szerokiej publiczności.
Z Tik-toka można korzystać od 13 roku życia. Działające na platformie algorytmy wyłapują treści niedozwolone, aby korzystanie z niej było niemalże w 100% bezpieczne, a zamieszczane klipy odpowiednie dla każdego użytkownika.