Jeśli jesteś właścicielem firmy, którą chcesz wypromować lub zależy Ci na sprzedaży jakiegoś produktu bądź usługi, z pewnością poszukujesz nowych sposobów, aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Ostatnie czasy pokazały jak utrudniony może być kontakt z potencjalnym klientem dlatego dobrze jest znać alternatywne metody reklamy produktów i usług. Niezastąpiony jest oczywiście internet, który daje szerokie pole do popisu jeśli chodzi o dotarcie do potencjalnego odbiorcy.
Jak skutecznie przeprowadzić proces marketingu online?
Istnieje wiele form kontaktu za pośrednictwem sieci: od zwykłych reklam wyświetlanych na stronach internetowych i aplikacjach, poprzez posty na blogach czy social media, aż do kontaktu w formie spotkań online. Jeżeli zależy nam na dotarciu do takiej grupy odbiorców, która rzeczywiście będzie zainteresowana tym, co mamy do przekazania, warto przyjrzeć się bliżej tzw. webinar marketingowi. To forma marketingu, która rzuci na nas bardzo pozytywne światło.
Na czym polega webinar marketing?
Webinar w ogólnym założeniu jest transmisją audiowizualną, która odbywa się na odpowiedniej platformie. Ma on na celu doprowadzić do interakcji prowadzącego webinar z jego odbiorcami. Webinar odbywa się o konkretnej godzinie konkretnego dnia, kiedy to wszyscy zainteresowani gromadzą się na danej platformie, po uprzednim otrzymaniu linku z zaproszeniem. W kontekście marketingu, transmisja taka może być narzędziem do wykreowania pozytywnego wizerunku danej marki i pozyskania nowych klientów.
Dlaczego warto wypróbować webinar marketing?
- przedstawiając swój produkt/firmę/usługę w taki właśnie sposób wiesz, że przedstawiasz ją zainteresowanym odbiorcom, a nie, tak jak w przypadku reklam na stronach internetowych, także tym niezainteresowanym. Dzięki temu masz większe szanse powodzenia.
- prowadząc transmisję na żywo sprawiasz wrażenie bardziej zaangażowanego w promocję tego, na czym ci zależy, a także bardziej otwartego na potencjalnego klienta
- nie jest on kosztowny ani czasochłonny. Jeśli rzeczywiście wiesz, co chcesz przekazać i z czym przychodzisz do odbiorcy, przygotowanie webinaru nie będzie wymagało niczego więcej niż dostępu do internetu, sprawnej kamery oraz mikrofonu. Nie poniesiesz kosztów, które poniósłbyś organizując większe kampanie reklamowe
- webinar można zapisać, dzięki czemu może on zostać rozpowszechniony wśród większej grupy nawet po zakończeniu i spowodować, że na następnym webinarze frekwencja będzie większa
Warto więc zainteresować się tego typu marketingiem. Będzie on niezawodny w momencie, w którym bezpośrednie spotkanie z potencjalnymi klientami nie będzie możliwe.