Pandemia Covid-19 jest z pewnością najgorszym prezentem, jaki nam wszystkim sprezentował rok 2020. Niczym sztorm przeszedł przez cały glob. Ludzie z całego świata doświadczyli nie tylko uszczerbku na zdrowiu fizycznym i psychicznym, z powodu wirusa ucierpiały również gospodarki i przemysł na całym świecie.
W przypadku przemysłu technologicznego sytuacja wygląda podobnie. Wsparcie informatyczne również ucierpiało z powodu ogromnego ciosu. Jednakże, jak się wydaje, przemysł technologiczny zdaje się dobrze radzić sobie z obecną pandemią i jest zdecydowanie na drodze wzrostu. Mimo że przemysł technologiczny stabilizuje się i przezwycięża skutki pandemii, nadal boryka się z własnymi trudnościami.
W niniejszym artykule zostaną wskazane zarówno do pozytywnych, jak i negatywnych skutków, jakie pandemia Covid-19 wywarła na globalne usługi doradztwa informatycznego.
Wpływy Covid-19 – współpraca
Współpraca jest podstawą każdej branży IT. Covid-19 zmusił ludzi do pracy w domu. Dotychczas współpraca między pracownikami miała duży wpływ na ich sposób pracy i trudno było ludziom poradzić sobie, z tym, że nagle znaleźli się sami i musiała nastąpić zmiana w sposobie pracy.
Jednocześnie ludzie pracujący w branży technologicznej, niezależnie od miejsca, gdzie pracują, są z reguły bardzo bystrzy technologicznie. Dlatego też nadszedł czas, aby dostosować się do strategii pracy z domu i zacząć używać narzędzi i platform informatycznych do budowania wirtualnych pokoi współpracy, dzięki którym będą mogli realizować swoje cele zawodowe podczas pracy w domu.
Biznes
Firmy z całego świata stanęły w obliczu zagrożenia upadkiem, gdy corona wirus rozprzestrzenił się i dotarł do wszystkich zakątków na całym świecie. Przemysł technologiczny również doświadczył spowolnienia. Jednak to spowolnienie branży technologicznej okazało się tylko chwilowe.
Ponieważ biura i szkoły zostały zamknięte w celu utrzymania społecznego dystansu i zapobieżenia dalszemu rozprzestrzenianiu się pandemii, dlatego też nie tylko praca biurowa została przeniesiona do sieci, ale szkoły i inne instytucje edukacyjne również przeszły na zajęcia online. W związku z tym zaobserwowano wzrost popytu na usługi informatyczne.
Podczas pracy zdalnej, informacje i dane muszą być udostępniane online. W związku z tym istniało ryzyko, że problemy związane z bezpieczeństwem cybernetycznym mogą wzrosnąć. Firmy z branży technologicznej, które są szczególnie związane z usługami w zakresie bezpieczeństwa w sieci, szybko oferowały swoje usługi. Usługi w zakresie bezpieczeństwa cybernetycznego sprzedają się jak świeże bułeczki i wszystko wskazuje na to, że firmy te radzą sobie całkiem dobrze.
Praca zdalna i zwalnianie pracowników
To niezaprzeczalny fakt, że każdy doświadczył szoku, kiedy praca została przeniesiona z biur do programów pracy zdalnej. Nie inaczej było w przypadku pracowników przemysłu technologicznego. Chociaż pracownicy szybko dostosowali się i zaakceptowali to przejście jako „nową rzeczywistość” ze względu na brak zamówień i pracy wiele firm musiało zwolnić pracowników. Nie nastąpiło to w przypadku specjalistów z branży technologicznej z dwóch powodów. Po pierwsze, pandemia wyraźnie doprowadziła do wzrostu popytu na usługi informatyczne. Po drugie, pracownicy z branży nowych technologii znaleźli sposoby na współpracę online i zagwarantowali sobie, że ich praca nadal była potrzebna. Dlatego też stosunkowo niewielka liczba osób pracujących w przemyśle technologicznym straciła pracę.
Oprócz pracowników technologicznych i specjalistów IT branża ta zatrudnia również ludzi z innych dziedzin, takich jak sprzedaż i marketing oraz innych pracowników, takich jak kierowcy i pracownicy fizyczni. Ten sektor pracowników z pewnością ucierpiał, ponieważ nie mogli oni oferować swoich usług online. Ponieważ biura już nie funkcjonowały i wszyscy pracowali w domu, pracownicy ci z dnia na dzień przestali być potrzebni.
Finanse
Ponieważ pracownicy pracują teraz z domu, wiele firm technologicznych, które wynajęły powierzchnie biurowe, zdecydowało się na opuszczenie tych miejsc pracy do czasu, aż sprawy wrócą do normy. Ponadto, ponieważ pracownicy nie korzystają z powierzchni biurowej, zmniejszono również inne wydatki, takie jak rachunki za energię elektryczną, korzystanie z zasobów biurowych, stacjonarnych itp.
Jednakże z drugiej strony, jest praca dla przemysłu technologicznego, ale napływ odbiorców i klientów z pewnością zmniejszył się w wyniku pandemii. Wiele firm zostało zmuszonych do obniżenia swoich cen i przyjęcia wszystkich zleceń oferowanych przez klientów.
Dlatego też, mimo że wydatki i finanse na funkcjonowanie biur zostały zmniejszone, ogólnie rzecz biorąc, przedsiębiorstwa nadal borykają się z deficytem finansowym. Dlatego też firmy dokonują ponownej oceny swoich finansów i starają się w jak największym stopniu obniżyć koszty. Niektóre przedsiębiorstwa związane z nowymi technologiami mają problemy finansowe, a pracownicy stoją w obliczu poważnych cięć wynagrodzeń i redukcji innych świadczeń.
Dobre samopoczucie i zdrowie pracowników
Obecna sytuacja jest z pewnością stresująca. Ludzie na całym świecie są zajęci zwalczaniem śmiertelnej pandemii, a rutyna we wszystkich sferach życia została zakłócona. Jedną z rzeczy, z którymi firmy zdają się zmagać, jest zapewnienie ogólnego dobrego samopoczucia i zdrowia swoich pracowników.
Sytuacja związana z coronawirusem jest rzeczywiście czasem próby. Jest to czas, w który firmy powinny wspierać swoich pracowników i stać tuż obok nich. Wielu pracowników z trudem dostosowuje się do korzystania z nowoczesnych technologii, które mają im pomóc w pracy w domu. Mając to na uwadze, jedną z usług, jakie firmy technologiczne oferują w tych trudnych dniach, są szkolenia.
Ze względu na pracę zdalną, ludzie, którzy nie są technikami, mają problem z przystosowaniem się do nowej sytuacji. Firmy technologiczne oferują w tym momencie pomoc i szkolenia, aby upewnić się, że każdy będzie mógł bez większych przeszkód korzystać z zasobów internetowych i pracować w domu.