Key visual to kombinacja elementów graficznych, które oddają istotę produktu, opowiadają jego historię i pokazują jego unikalne cechy. Key visual pełni rolę przewodnika lub wizualnego punktu odniesienia dla kampanii reklamowych. Może odnosić się do pojedynczego, tradycyjnego produktu, tożsamości marki lub wydawnictwa medialnego, takiego jak film, animacja czy gra wideo. Jako wizualne odniesienie, wyznacza idee i elementy, które będą stanowiły podstawowe elementy przyszłych reklam i projektów. Jego głównym celem jest nawiązanie komunikacji z konsumentem, stworzenie zestawu emocjonalnych skojarzeń, do których może się on odnieść.
Jak stworzyć key visual?
Kiedy chcemy ustalić, które elementy wizualne są bardziej odpowiednie do przekazania wizerunku produktu lub marki, musimy zwrócić uwagę na główne punkty jej tożsamości. Co jest jego główną wartością? Czym różni się od innych produktów lub marek w tym samym obszarze rynku? Co czyni go wyjątkowym? Jakie emocje wzbudza w klientach? Czy chodzi o wiarę w siebie, wspomnienia z dzieciństwa, marzenia, pozytywne wartości, ekskluzywność? Reklama nie sprzedaje tylko produktu, ale cały zestaw wyobrażeń i fantazji związanych z tym, co ten produkt może zaoferować.
Strategie wizualne w pigułce
Kiedy już określisz, jakie pozytywne skojarzenia chcesz wywołać, możesz rozpocząć poszukiwania key visuala.
Istnieją różne strategie wzbudzania emocji poprzez elementy wizualne. Niektóre z nich mogą wydawać się dość techniczne, ponieważ dotyczą percepcji optycznej lub kompozycji układu, ale w grę wchodzi również wiele elementów psychologii.
Najbardziej powszechnym przykładem jest użycie koloru. Kolor jest obecny wszędzie w każdej pojedynczej reklamie. Jest w tle, w elementach skupiających uwagę, ilustracjach, zdjęciach i czcionkach.
Każdy kolor lub schemat kolorów może przekazać wiadomość bez słów, a kreatywna reklama opiera się na tej super mocy. Kiedy dyrektorzy artystyczni zdecydują się użyć czarno-białe zdjęcia lub znaleźć idealny kolor, aby dopasować produkt, mogą zmienić losy marki.
Sposób komponowania obrazu jest kolejnym krytycznym elementem reklamy wizualnej. Możesz chcieć uzyskać zrównoważoną kompozycję, aby inspirować poczucie harmonii lub zdecydować, aby przyciągnąć oko widza do punktu centralnego. W tej fazie decydujesz również o fundamentalnych kwestiach: punkcie widzenia sceny lub wadze tekstu i obrazów.
Reklamy wizualne mogą być bardzo konceptualne i abstrakcyjne lub przedstawiać sceny z życia codziennego. Mogą zawierać ludzi, a w tym przypadku język ciała jest kluczowy. Niezależnie od tego, czy osoba na grafice jest znanym aktorem, profesjonalnym modelem, czy postacią animowaną — sposób, w jaki stoi, jest wszystkim, ale nie jest neutralny — nawet jej spojrzenie ma znaczenie. Bezpośrednie spojrzenie sprawia, że odbiorca czuje się zaangażowany, podczas gdy spojrzenie w trzech czwartych może przekazywać poczucie zdziwienia.
Czasami przesłanie można znaleźć w obrazach poprzez skojarzenia lub symbolikę. Na przykład otwarta droga sugeruje poczucie wolności i przygody, a dzikie zwierzęta siłę i wyższość.
Czasami wystarczy jeden element. Weźmy na przykład zieloną syrenę w Starbucksie lub czerwoną podeszwę u Louboutina. Oba są silnymi symbolami marki i centralnymi elementami ich komunikacji reklamowej.