Nowoczesne infokioski są coraz częściej wykorzystywane jako interaktywne kasy samoobsługowe. Dziś pokażemy Ci, dlaczego warto stosować infokioski w roli samoobsługowych kas sklepowych i przedstawimy 5 powodów, dla których warto w nie inwestować!
Automatyzacja procesów – powtarzalnej i niewymagającej dużych umiejętności – obsługi klienta to klucz do efektywniejszego wykorzystania zasobów ludzkich oraz szybszego Customer Service. Warto zauważyć, że klienci sklepów coraz częściej wybierają samoobsługowe kasy sklepowe i sprzedaż bezgotówkową, zamiast tradycyjnej obsługi przy ladzie i płatności gotówką. Warto więc zadbać o dostarczenie im pożądanych doświadczeń!
W poprawie Customer Experience pomocne okazują się nowoczesne infokioski pełniące funkcję innowacyjnych kas samoobsługowych. Praktyczne panele dotykowe, w które wyposażone są info kioski, umożliwiają łatwą interakcję pomiędzy maszyną a człowiekiem. Co więcej infokioski takich marek jak Dasoft można wykorzystać do nieprzerwanej, całodobowej obsługi klientów w pełni zautomatyzowanym środowisku inteligentnych sklepów samoobsługowych.
Sprawdzimy teraz, jakich 5 najważniejszych powodów przemawia za inwestycją w kasy samoobsługowe na podbudowie nowoczesnych infokiosków!
Obecność kas samoobsługowych zwiększa komfort klientów
Bez wątpienia obecność kas samoobsługowych w sklepie zwiększa komfort klientów. Dajemy w ten sposób wybór konsumentom, którzy nie zawsze lubią kontakt z obsługą sklepu. Szczególnie bardziej introwertyczni klienci mogą preferować obsługę przy samoobsługowym infokiosku. To także ukłon w stronę tych z odwiedzających sklep, którzy nie lubią szybkiego tempa pakowania produktów przy tradycyjnej kasie i wolą zrobić to „na spokojnie”.
Wielu klientów wybiera tylko sklepy posiadające kasy samoobsługowe w formie infokiosków
Według badań przeprowadzonych przez Checkpoint Systems do 2030 roku będzie rosła popularność kas w formie infokiosków. Co więcej, z dużym prawdopodobieństwem już za kilka lat staną się one najpopularniejszą formą obsługi wybieraną przez klientów. Już dziś wielu klientów wybiera tylko sklepy, posiadające kasy samoobsługowe w formie infokiosków. Warto wykorzystać ten fakt, budując swoje przewagi konkurencyjne.
Koszt utrzymania zainstalowanego i skonfigurowanego infokiosku jest znacząco niższy, niż koszt utrzymania klasycznej kasy
Dobrą wiadomością dla czytelników poszukujących rozsądnych sposobów na obniżenie kosztów operacyjnych prowadzenia działalności będzie fakt, iż koszt utrzymania zainstalowanego i skonfigurowanego infokiosku jest znacząco niższy w porównaniu do kosztu utrzymania klasycznej kasy. Wynika to z prostej przyczyny – jeden pracownik może jednocześnie asystować przy pracy wielu kas samoobsługowych.
Kasa samoobsługowa zajmuje mniej miejsca, niż standardowa kasa
Warto podkreślić, że nowoczesna kasa samoobsługowa zajmuje o wiele mniej miejsca, niż tradycyjna kasa wraz ze stanowiskiem dla kasjera i dodatkową ladą lub taśmą na towary. W zależności od rodzaju i rozmiarów tradycyjnych kas zastosowanych w sklepie, w miejscu jednej kasy można postawić nawet 5 kas samoobsługowych. To znaczna oszczędność miejsca i duże przyspieszenie obsługi klientów.
Kasy samoobsługowe stają się standardem
Trzeba to powiedzieć wprost – kasy samoobsługowe stają się dziś standardem! Kiedyś traktowane były przez właścicieli sklepów jako synonim nowoczesnego podejścia i prestiżu. Obecnie klienci coraz częściej wybierają zakupy właśnie tam, gdzie możliwa jest realizacja płatności przy użyciu infokiosku. Rezygnują natomiast z zakupów w miejscach, gdzie jedynym możliwym sposobem finalizacji transakcji jest płatność przy ladzie.
Dodajmy, że rozwiązania należące do tej kategorii coraz częściej spotykamy także m.in. w muzeach, siłowniach, klubach fitness, skansenach czy na terenie parkingów.
Infokioski jako kasy samoobsługowe – którego producenta wybrać?
Decydując się na wdrożenie opisywanych w artykule urządzeń, warto wziąć pod uwagę funkcjonalności oferowane przez kasy samoobsługowe w formie infoskiosków Dasoft. Co oferują użytkownikom urządzenia tej marki i dlaczego warto je wybrać?
- Infokioski Dasoft umożliwiają samoobsługowe przeprowadzanie transakcji handlowych. Użytkownik może w łatwy sposób skanować produkty, ważyć towary sprzedawane na wagę oraz płacić za zakupy i wykonywać dodatkowe, opcjonalne czynności.
- Kasy samoobsługowe Dasoft to doskonałe rozwiązanie nie tylko w sklepie. Urządzenia pozwalają na łatwy i szybki zakup biletów autobusowych i kolejowych, uiszczenie opłaty za parking czy kupowanie biletów do muzeum.
- Dzięki nieskomplikowanej obsłudze, infokioski pełniące rolę kas samoobsługowych, są przyjazne zarówno dla klientów, jak i pracowników sklepu. Ich obsługa nie wymaga specjalnych szkoleń czy zdolności technicznych.
Jeżeli szukasz zaufanego dostawcy niezawodnych kas samoobsługowych w formie infokiosków, to skontaktuj się z przedstawicielem firmy Dasoft! Zyskasz profesjonalne wsparcie w doborze urządzenia kasowego dopasowanego do potrzeb Twojej działalności.