Nigdy nie pozwól nikomu wmówić ci, że tworzenie stron internetowych jest łatwe. Niezależnie od tego, czy jesteś nowy w świecie online, czy jesteś doświadczonym człowiekiem, wyjdziemy naprzeciw i powiemy to, co już wiesz instynktownie, budowanie bloga, który zdobywa popularność, jest niezwykle trudne.
Nie ma znaczenia, jaki jest temat Twojego bloga. Może to być jedzenie, filmy lub sport. Bez względu na to, o jakim temacie piszesz, wskakujesz w dziedzinę, której nie brakuje w istniejących już blogach.
Szczególnie przygnębiający jest widok licznika osób odwiedzających, gdy próbujesz stworzyć nowego bloga. Umieszczasz artykuł po artykule i nic się nie dzieje.
Ten artykuł pomoże Ci wejść na właściwą drogę. Specyfika algorytmu rankingu Google jest tajemnicą dla wszystkich, a najlepszy artykuł na dany temat nie zawsze jest tym, który zajmuje pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli jednak dodałeś do swojego bloga znaczną ilość treści, a nadal nie widzisz żadnego efektu, to istnieje duża szansa, że musisz zmienić niektóre z rzeczy robić inaczej.
To są cztery powody, dla których Twój blog nie jest wyświetlany.
Nie wybierasz właściwych tematów
Bardzo często główną motywacją do założenia bloga jest nadzieja, że pewnego dnia blog zarobi pieniądze. Być może blog powstał z myślą o przeniesieniu interesu na stronę internetową swojej firmy. Być może założyłeś blog, ponieważ masz nadzieję, że będziesz zarabiać pieniądze poprzez marketing partnerski lub sprzedaż przestrzeni reklamowej. Tak czy inaczej, to jest ważne, aby zrozumieć, że komercyjne wpisy na blogu nie są zbyt liczne, aby wygenerować natychmiastowy przychód, ponieważ nie posiadasz jeszcze wiedzy w tej dziedzinie.
Potrzebujesz przykładu? Załóżmy, że prowadzisz blog i zamierzasz zarobić na tym blogu poprzez linki partnerskie. Jednym z najlepszych sposobów na uzyskanie afiliacyjnych kliknięć jest „Best of”, więc uruchamiasz swój blog, pisząc artykuły o najlepszych płynach, najlepszych albumach i najciekawszych modach.
Problem z tą strategią polega na tym, że ponieważ są to tematy wysoce komercyjne, praktycznie każdy inny blog na świecie posiada artykuły na te same tematy, a wszystkie te strony są starsze i bardziej szanowane niż twoja.
Sztuczka przy zakładaniu nowego bloga polega na budowaniu autorytetu i zaufania poprzez poruszanie na początku jak największej ilości tematów niekomercyjnych. Odpowiadaj na pytania i rozwiązuj problemy. Możesz również rozważyć relacjonowanie bieżących wydarzeń w swojej branży, jednocześnie zapewniając sobie opinię eksperta. Jeśli wybierzesz tematy, których nie poruszają inne blogi w Twojej branży, Twoje artykuły będą miały większe szanse na dobrą pozycję w Google i spowodują napływ odwiedzających.
Twoje artykuły nie są wystarczająco długie
Badania wykazały, że większość artykułów pojawiających się na pierwszej stronie Google przy jakimkolwiek wyszukiwaniu zawiera ponad 2000 słów tekstu. Jeśli typowy artykuł na Twoim blogu jest znacznie krótszy, istnieje duża szansa, że Twoja treść po prostu nie dostarcza wystarczającej wartości, aby osiągnąć odpowiedni poziom odwiedzających.
Ważne jest, aby pamiętać, że korelacja nie jest przyczyną. Fakt, że typowy wynik wyszukiwania na pierwszej stronie w Google jest długi, nie oznacza, że 2000 słów to jakaś magiczna liczba, którą trzeba osiągnąć, jeśli chcesz, aby treści były dobrze oceniane. Badania te sugerują raczej, że większość tematów wartych omówienia będzie wymagała około 2000 słów, jeśli chcesz je w pełni wykorzystać.
Oczywiście, nie każdy temat bloga wymaga 2,000 słów tekstu, ale jeśli masz zamiar kliknąć przycisk „Opublikuj” na artykuł zawierający mniej niż 500 słów, jest mało prawdopodobne, że wykonałeś zadanie prawidłowo. Czy naprawdę poruszyłeś temat pod każdym możliwym kątem? Czy podałeś tyle istotnych informacji, ile możesz?
Twoja treść nie jest naprawdę oryginalna
Jeśli chcesz, aby Twój blog zwrócił na siebie uwagę, Twoje treści muszą być naprawdę oryginalne. Oryginalność nie odnosi się tylko do tego, że nie możesz bezpośrednio splagiatować słów innych. Jeśli szukasz tematu w Google i piszesz artykuł, który tylko powiela to, co jest na innych strona internetowych, to nie dostarczasz nic nowego.
Algorytmy rankingowe i indeksujące Google’a znacznie się rozwinęły na przestrzeni lat. Dziś Google nie tylko sprawdza treść, ale także definiuje znaczenie tych słów. Algorytm może sprawdzić, czy w zasadzie używasz różnych słów, w celu przedstawienia tych samych rzeczy, które zostały już powiedziane dziesiątki razy w innych miejscach. Badania naukowe są ważną częścią pisania wspaniałych treści, ale zawsze należy łączyć swoje artykuły z własnymi unikalnymi spostrzeżeniami i doświadczeniem.
Nie masz żadnych wartości użytkowych
Algorytm Google nie tylko skanuje tekst Twoich artykułów, ale także analizuje pełny kod źródłowy Twojego bloga. Na tej podstawie Google może powiedzieć wiele o typie korzystania z Twojego serwisu. Pomyśl o tym, co lubisz widzieć jako konsument treści online; lubisz artykuły, które ładują się szybko i są łatwe do przeczytania. Twoi użytkownicy lubią te same rzeczy. Google o tym wie, a jego algorytm wykorzystuje doświadczenia użytkownika jako główny czynnik rankingu.
To tylko kilka rzeczy, które mogą pomóc twoim postom zdobyć wyższe pozycje w Google.
- Twoja strona musi się szybko ładować. Jeśli to możliwe, użytkownik powinien mieć zawartość na swoim ekranie w ciągu dwóch sekund lub mniej.
- Twoje artykuły muszą być wolne od błędów w pisowni i gramatyce. Czytelnicy zauważają problemy językowe, podobnie jak Google.
- Twoje artykuły powinny być łatwe do przeczytania. Jeśli nie piszesz na skomplikowany temat z docelowym odbiorcą na poziomie akademickim, powinieneś utrzymywać swoje słowa w prostocie i minimalizować użycie zbyt długich zdań.
- Twoje treści powinny być zorganizowane. Do nagłówków i tytułów używaj tagów H1, H2, H3, aby uporządkować swoje artykuły w logiczny zarys.
Powinieneś zwrócić na siebie uwagę czytelników. Używaj obrazków i list wypunktowanych, aby ożywić swoją treść i ułatwić czytanie i przyswajanie ważnych informacji.
Teraz kiedy znasz już podstawy indeksowania przez Google, przejrzyj swoje blogi. Zwróć uwagę, co im brakuje. Rozwiń treść, dodaj ciekawe, nieznane fakty, oznacz tagami nagłówki i tematy. Po takiej korekcie twój blog na pewno znajdzie się wyżej w rankingu wyszukiwania Google.