Zwiększenie widoczności strony w Google to cel wielu właścicieli witryn internetowych. Dzięki temu można na nią przyciągnąć zupełnie nowych klientów i tym samym zwiększyć rozpoznawalność własnej marki, firmy lub osoby. To także spora szansa na poprawę dotychczasowej sprzedaży. Istnieje kilka sprawdzonych sposobów, dzięki którym można zwiększyć widoczność strony w Google. Możemy się za to zabrać samodzielnie, ale równie dobrze zlecić takie zadanie doświadczonym profesjonalistom. Zajmują się tym najlepsze agencje interaktywne w kraju, dlatego warto ich poszukać i zaufać ich umiejętnościom oraz renomie. Niektórzy chcą na tym jednak trochę zaoszczędzić i działają w pojedynkę. Upewnijmy się jednak, że posiadamy na ten temat dostatecznie szeroką wiedzę.
Właściwa struktura strony internetowej to podstawa sukcesu
Chcąc zwiększyć widoczność strony w Google powinniśmy rozpocząć od właściwej struktury budowanej witryny internetowej. Zajmie nam to z pewnością trochę czasu, ale dzięki temu mamy pewność, że strona okaże się przyjazna nawet dla najbardziej wymagających internautów. Kluczem do sukcesu jest prawidłowe ułożenie informacji, które zawrzemy na stronie www, ale też stworzenie idealnych powiązań pomiędzy konkretnymi podstronami. Jak widać wymaga to pewnych umiejętności, więc zastanówmy się nad tym, czy damy radę zabrać się za to w pojedynkę.
W budowie optymalnej struktury strony www pomoże nam linkowanie wewnętrzne. Dzięki temu strona będzie zoptymalizowana pod wyszukiwarkę Google i w krótkim czasie zyska na popularności.
Umiejętnie dobrane słowa kluczowe
Sami wiemy najlepiej, czego konkretnie oczekują od nas potencjalni klienci. W związku z tym powinniśmy im to dostarczyć, lecz najpierw popracujmy nad dobraniem właściwych słów kluczowych, które pomogą nam zwiększyć widoczność strony w Google. Będzie to zależne m.in. od branży, lokalizacji firmy oraz rynku, na którym poruszamy się na co dzień.
Znajdźmy takie słowa kluczowe, które po wpisaniu w wyszukiwarkę przeniosą internautę na naszą stronę internetową. Na każdy produkt lub usługę przygotuj przynajmniej kilka/kilkanaście fraz kluczowych. W tym przypadku opłaca się pracować z doświadczonymi profesjonalistami, którzy w przeszłości pracowali już nad dobieraniem słów kluczowych i mają ku temu należyte kompetencje. Przydadzą nam się również tzw. frazy poradnikowe. Każdy z produktów może być szukany na wiele różnych sposobów, dlatego powinniśmy się na to dobrze przygotować, tak aby potencjalni klienci niczym nas nie zaskoczyli.
Starannie dopasowane treści
Na naszych stronach internetowych muszą się znaleźć starannie dopracowane treści. Jeśli to zlekceważymy możemy mieć pewność, że witryna nie będzie cieszyć się zbyt dużym zainteresowaniem ze strony internautów. Co najważniejsze:
- treści powinny być dobrane na podstawie przygotowanej wcześniej struktury strony www,
- treści muszą być regularnie aktualizowane, ale też tworzone zarówno pod użytkowników, jak i SEO,
- treści powinny być jak najbardziej merytoryczne,
- treści muszą być powiązane z oferowanymi produktami lub usługami.
Jak widać czeka nas sporo pracy, dlatego jeśli nie czujemy się na siłach, aby zabrać się za to samodzielnie zlećmy to profesjonalistom. Na podstawie tworzonych treści Google obliczy naszą pozycję, co przełoży się na zwiększenie widoczności strony w Google. Strzałem w dziesiątkę okażą się treści poradnikowe, dzięki którym w krótkim czasie zyskamy zaufanie klientów, a jednocześnie doprowadzimy do większego ruchu na prowadzonej witrynie (i większej sprzedaży).
Nie zapominajmy o elementach technicznych
Bardzo ważnymi elementami będą dla nas tzw. czynniki techniczne, wśród których wyróżniamy m.in.: linkowanie wewnętrzne, zoptymalizowanie grafik i animacji oraz strukturę HTML. Praca nad wspomnianymi wyżej elementami sprawi, że widoczność strony w Google ulegnie poprawie i będzie w pełni satysfakcjonująca. Dajmy sobie odrobinę czasu na pojawienie się pierwszych efektów. Nie możemy oczekiwać, że nasze działania przyniosą rezultaty już po kilku godzinach od ich wdrożenia.
Przygotujmy indywidualną strategię działania
Jeśli naszym podstawowym celem jest zwiększenie widoczności strony w Google nie powinniśmy bagatelizować indywidualnej strategii działania. To właśnie dzięki niej możemy zyskać sporą przewagę nad konkurencyjnymi witrynami i tym samym powalczyć o nowych klientów. Istotne jest zidentyfikowanie potrzeb naszych potencjalnych użytkowników, ponieważ do każdej z tych potrzeb powinniśmy stworzyć osobną podstronę na prowadzonej witrynie. Klienci będą szukać różnych informacji, a my nie możemy polegać na szczęściu. Musimy być w pełni przygotowani na ich wszystkie ruchy. Przygotowana strategia działania powinna się opierać m.in. na usprawnieniu procesu zakupu konkretnego produktu, czy też na udostępnieniu informacji na temat parametrów technicznych oraz gwarancji.
Stworzenie kampanii link building
O klientów musimy dbać na każdym etapie projektowania oraz tworzenia stron internetowych. Kluczowym elementem w drodze do zwiększonej widoczności strony w Google będzie stworzenie kampanii link building. Zadbajmy o to, aby inne strony i serwisy linkowały do naszej witryny. Najważniejszym czynnikiem będzie dla nas jednak jakość takiego linkowania, a nie ilość. Istotne jest pochodzenie linków, tak aby nie stracić zaufania klientów i jednocześnie nie być zignorowanym przez wyszukiwarkę internetową. Linki jesteśmy w stanie pozyskać na wiele sposobów, a mianowicie:
- poprzez tworzenie wartościowych i merytorycznych treści (w ten sposób dbamy o to, aby popularne serwisy i portale linkowały nasz artykuł),
- poprzez fora internetowe.
Rozwijajmy się na każdej płaszczyźnie i starajmy się współpracować z osobami prowadzącymi strony o podobnej tematyce, a wyjdzie nam to na dobre. Zauważymy, że widoczność strony w Google uległa znacznej poprawie, co przełoży się m.in. na większe zyski z prowadzonej e-działalności.
Zwiększenie widoczności strony w Google – krótkie podsumowanie
Widoczność strony w Google można zwiększyć na wiele ciekawych sposobów. Wystarczy odrobina zaangażowania. Niektóre prace wykonamy samodzielnie, a inne powinny być zlecone wykwalifikowanym fachowcom z renomowanych agencji interaktywnych. Pamiętajmy o to, że nasza witryna może być dla kogoś cennym źródłem wiedzy, a klienci mają swoje indywidualne potrzeby.
Jeśli chcemy poprawić widoczność strony w Google rozpocznijmy od umiejętnego dobrania słów kluczowych. Muszą być powiązane z prowadzoną działalnością, oferowanymi produktami czy też lokalizacją firmy. Na każdy produkt lub usługę może przypadać nawet kilka/kilkanaście fraz kluczowych. Ponadto ważna jest właściwa struktura witryny internetowej. Wszystko powinno być czytelne i umiejętnie rozłożone, tak aby strona www stała się przyjazna dla każdego internauty. Zadbajmy o powiązania między poszczególnymi podstronami, a do tego przyjrzymy się bliżej linkowaniu wewnętrznemu.
Widoczność strony w Google pomoże nam poprawić analiza elementów technicznych, w tym m.in. struktury HTML i optymalizacji grafik oraz animacji. Do tego postarajmy się umieszczać na stronie jedynie atrakcyjne w odbiorze treści. Skupmy się na tym, aby były merytoryczne, poradnikowe, regularnie dostarczane, powiązane z oferowanymi usługami i produktami oraz dobierane na podstawie stworzonej struktury strony www.
Zwiększenie widoczności strony w Google jest również zależne od kampanii link building. W tym przypadku zatroszczmy się o to, aby inne serwisy i portale linkowały na naszą stronę (np. poprzez fora internetowe i podlinkowanie merytorycznych oraz godnych uwagi artykułów). Kluczem do sukcesu jest jakość linkowania, a nie ilość.