• O nas
  • Regulamin serwisu
  • Kontakt
środa, marzec 29, 2023
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
NexTech
  • Strona główna
    • Polecane
      • Bio na Instagramie
      • Bateria litowo-polimerowa
      • Jak odróżnić Nerdów od Geeków
      • Dowiedz się więcej o VoLTE
      • Co to jest key visual?
      • Czym jest co-packing?
      • Jak zmniejszyć zdjęcie, aby nie stracić na jakości?
      • Kodowanie i programowanie – jakie są różnice?
      • Wszystko co musisz wiedzieć o technologii haptycznej.
      • Weksel
      • Nick do gry
      • Freelancer
      • Prawo Engla
      • Płytka PCB
      • Steam Community
      • Rewolucja informacyjna
      • Co to jest podcast?
      • Technika Pomodoro
  • Technologia
    • Internet
    • Oprogramowanie
    • Sprzęt
  • Marketing i reklama
    • Marketing internetowy
  • Biznes
  • Finanse
  • Pozostałe
    • Nauka
    • Porady
NexTech
  • Strona główna
    • Polecane
      • Bio na Instagramie
      • Bateria litowo-polimerowa
      • Jak odróżnić Nerdów od Geeków
      • Dowiedz się więcej o VoLTE
      • Co to jest key visual?
      • Czym jest co-packing?
      • Jak zmniejszyć zdjęcie, aby nie stracić na jakości?
      • Kodowanie i programowanie – jakie są różnice?
      • Wszystko co musisz wiedzieć o technologii haptycznej.
      • Weksel
      • Nick do gry
      • Freelancer
      • Prawo Engla
      • Płytka PCB
      • Steam Community
      • Rewolucja informacyjna
      • Co to jest podcast?
      • Technika Pomodoro
  • Technologia
    • Internet
    • Oprogramowanie
    • Sprzęt
  • Marketing i reklama
    • Marketing internetowy
  • Biznes
  • Finanse
  • Pozostałe
    • Nauka
    • Porady
NexTech
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
Strona główna Marketing i reklama Marketing internetowy

Real-Time Bidding – czy mjest RTB?

Redakcja NextechprzezRedakcja Nextech
3 sierpnia 2020
w Marketing internetowy, Internet, Technologia
0
Real-Time Bidding – czy mjest RTB?

Współcześnie istnieje wiele nowoczesnych technologii umożliwiających kupowanie reklam w Internecie. Jedną z nich jest Real-Time Bidding, czyli w skrócie RTB. Metoda ta umożliwia kupowanie pojedynczych odsłon reklamowych dla konkretnego użytkownika, w formie aukcji. Cały proces zakupu trwa krócej niż jedną sekundę, a duża ilość dostępnych formatów i reklam premium sprawia, że reklamodawcy o wiele łatwiej i bardziej precyzyjnie docierają do określonych przez nich grup docelowych.

System jest w pełni zautomatyzowany i bardzo szybki. Gdy dany użytkownik wejdzie na stronę internetową, odbywa się błyskawiczna aukcja w czasie rzeczywistym. Po około sekundzie znany jest zwycięzca, który zaoferował najwyższą stawkę. Model ten zadebiutował w 2009 roku w USA, w Europie pojawił się w 2010 roku, a w Polsce w roku 2011.

Spis treści

  • 1 Łatwiejsze dotarcie z reklamą do konkretnych odbiorców
  • 2 Jaka jest przyszłość modelu RTB?

Łatwiejsze dotarcie z reklamą do konkretnych odbiorców

Model sprzedaży RTB bierze pod uwagę nie tylko stawki podawane przez reklamodawców, ale również wiele innych czynników. Wiadomo, że współczesne przeglądarki są w stanie śledzić aktywność internautów. Dzięki temu można poznać ich zainteresowania na podstawie ostatnio odwiedzanych stron. Przykładowo reklamodawca sprzedający samochody będzie brał udział w aukcjach tylko wtedy, gdy na stronę wejdzie użytkownik, który przeglądał serwisy z ogłoszeniami motoryzacyjnymi, strony salonów samochodowych, itp. Innymi słowy reklamodawca płaci wyłącznie za wartościowe wyświetlenia reklamy. Dane o użytkownikach mogą być też dostarczane przez specjalne „hurtownie danych”. System sprzedaży RTB może też zwracać uwagę na inne czynniki, takie jak:

  • demografia,
  • położenie geograficzne,
  • korzystanie z określonych serwisów i aplikacji,
  • strony mobilne,
  • typ posiadanego urządzenia (komputer, smartfon, itp.),
  • system operacyjny,
  • dostawca Internetu.

Oprócz użytkowników oglądających reklamy, w modelu DTM działają wydawcy (właściciele stron internetowych), reklamodawcy (firmy chcące się zareklamować) oraz hurtownie danych DMP (Data Management Platform) przekazujące informacje o grupach docelowych.

Jaka jest przyszłość modelu RTB?

Model RTB jest bardzo istotny dla przyszłości nowoczesnej reklamy, ponieważ posiada wiele istotnych zalet. Dzięki temu rozwiązaniu reklamodawcy i sprzedawcy odnotowują znacznie większą skuteczność prowadzonych przez siebie kampanii reklamowych w Internecie, ponieważ system ten skupia się na docieraniu z reklamą do właściwych użytkowników, którzy będą realnie zainteresowani określonymi produktami czy też usługami. Warto dodać, że popularność rozwiązań z zakresu RTB stale rośnie, zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak też w Europie oraz na terenie Polski.

Poprzedni artykuł

Webinar jako narzędzie do rozpowszechniania marki

Następny artykuł

Jak zmniejszyć zdjęcie, aby nie stracić na jakości?

Redakcja Nextech

Redakcja Nextech

Następny artykuł
Jak zmniejszyć zdjęcie, aby nie stracić na jakości?

Jak zmniejszyć zdjęcie, aby nie stracić na jakości?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

  • Popularne
  • Komentarze
  • Najnowsze
Idea biurka do pracy na stojąco dla lepszego procesu pracy

Idea biurka do pracy na stojąco dla lepszego procesu pracy

3 października 2020
Czym jest co-packing?

Czym jest co-packing?

31 lipca 2020
Jak zmniejszyć zdjęcie, aby nie stracić na jakości?

Jak zmniejszyć zdjęcie, aby nie stracić na jakości?

4 sierpnia 2020
smartthings samsung

Dlaczego warto mieć SmartThings?

6 marca 2020
Czym są inteligentne domy i jakie korzyści przynoszą ich właścicielom?

Czym są inteligentne domy i jakie korzyści przynoszą ich właścicielom?

0
Osiem superprostych sposobów, by mniej korzystać z iPhone’a

Osiem superprostych sposobów, by mniej korzystać z iPhone’a

0
Czym jest Darkposting w mediach społecznościowych?

Czym jest Darkposting w mediach społecznościowych?

0
Google Workspace vs. Google Spaces: Jaka jest różnica?

Google Workspace vs. Google Spaces: Jaka jest różnica?

0
Czym są inteligentne domy i jakie korzyści przynoszą ich właścicielom?

Czym są inteligentne domy i jakie korzyści przynoszą ich właścicielom?

22 marca 2023
Widoczność strony w Google – jak ją zwiększyć? Jakie czynności warto wykonać?

Widoczność strony w Google – jak ją zwiększyć? Jakie czynności warto wykonać?

19 grudnia 2022
Technika Pomodoro

Technika Pomodoro – co to jest i jak ją wykorzystać?

15 października 2022
Co to jest podcast? Skąd bierze się ich popularność?

Co to jest podcast? Skąd bierze się ich popularność?

24 września 2022

Najnowsze artykuły

Czym są inteligentne domy i jakie korzyści przynoszą ich właścicielom?

Czym są inteligentne domy i jakie korzyści przynoszą ich właścicielom?

22 marca 2023
Widoczność strony w Google – jak ją zwiększyć? Jakie czynności warto wykonać?

Widoczność strony w Google – jak ją zwiększyć? Jakie czynności warto wykonać?

19 grudnia 2022
Technika Pomodoro

Technika Pomodoro – co to jest i jak ją wykorzystać?

15 października 2022
Co to jest podcast? Skąd bierze się ich popularność?

Co to jest podcast? Skąd bierze się ich popularność?

24 września 2022
NexTech

Witam na portalu NEXTECH. Piszemy dla Was o wszystkim co dotyczy nie tylko nowych technologii, branży IT, ale również rozwijamy wiedzę z dziedziny biznesu i finansów. Na naszej stronie znaleźć można poradniki i zagadnienia na temat robotyki, internetu, oprogramowania, sprzętu oraz komputerów, telefonów, muzyki, grafiki i elektroniki.

Jesteśmy specjalistami, których łączy pasja i zamiłowanie do nowych technologii. Dzięki nam będziesz mógł na bieżąco śledzić najnowsze trendy oraz nowinki branżowe.

Kategorie

  • Biznes
  • Finanse
  • Gry
  • Internet
  • Marketing i reklama
  • Marketing internetowy
  • Nauka
  • Oprogramowanie
  • Porady
  • Pozostałe
  • Praca
  • Sprzęt
  • Technologia

Najnowsze artykuły

Czym są inteligentne domy i jakie korzyści przynoszą ich właścicielom?

Czym są inteligentne domy i jakie korzyści przynoszą ich właścicielom?

22 marca 2023
Widoczność strony w Google – jak ją zwiększyć? Jakie czynności warto wykonać?

Widoczność strony w Google – jak ją zwiększyć? Jakie czynności warto wykonać?

19 grudnia 2022
  • O nas
  • Regulamin serwisu
  • Kontakt

© 2020 Wszelkie prawa zastrzeżone nextech.pl.

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Strona główna
    • Polecane
      • Bio na Instagramie
      • Bateria litowo-polimerowa
      • Jak odróżnić Nerdów od Geeków
      • Dowiedz się więcej o VoLTE
      • Co to jest key visual?
      • Czym jest co-packing?
      • Jak zmniejszyć zdjęcie, aby nie stracić na jakości?
      • Kodowanie i programowanie – jakie są różnice?
      • Wszystko co musisz wiedzieć o technologii haptycznej.
      • Weksel
      • Nick do gry
      • Freelancer
      • Prawo Engla
      • Płytka PCB
      • Steam Community
      • Rewolucja informacyjna
      • Co to jest podcast?
      • Technika Pomodoro
  • Technologia
    • Internet
    • Oprogramowanie
    • Sprzęt
  • Marketing i reklama
    • Marketing internetowy
  • Biznes
  • Finanse
  • Pozostałe
    • Nauka
    • Porady

© 2020 Wszelkie prawa zastrzeżone nextech.pl.