Jeśli kiedykolwiek natknąłeś się na termin darkposting w mediach społecznościowych, oto co warto wiedzieć o tym, co on oznacza….
Minęły już czasy, kiedy wszystkie reklamy wyglądają jak reklamy, a influencerzy nie muszą ujawniać treści sponsorowanych. Obecnie, media społecznościowe stają się mniej inwazyjne, ale bardziej przejrzyste, jeśli chodzi o reklamę z darkposting.
Darkposting jest środkiem pomiędzy oczywistymi postami marek a treściami lifestyle’owymi influencerów. Ale czym dokładnie jest darkposting i jak to działa?
Czym jest Darkposting?
Zapoczątkowane przez Facebooka, darkposty to reklamy w mediach społecznościowych, które nie pojawiają się na osi czasu marki lub strony tak jak zwykłe posty sponsorowane.
W przypadku większości platform społecznościowych, takich jak LinkedIn czy Twitter, można wybrać pomiędzy boostowaniem treści organicznych a tworzeniem darkpostów.
Jednakże darkposty są domyślnie włączone na platformach takich jak Instagram i Snapchat.
Darkposting jest powszechnie używany do testowania A/B wydajności reklam, takich jak testowanie różnych nagłówków, rynków i obrazów.
Jest to świetny sposób dla marek, aby utrzymać czysty wygląd mediów społecznościowych na swoich głównych stronach, a jednocześnie być w stanie eksperymentować z postami na swoich kanałach odbiorców. W połączeniu z whitelisting na Facebooku twórcy mogą dać markom ograniczone wykorzystanie ich tytułów lub stron i zamieszczać darkposts na ich temat.
Podczas gdy pod nazwą lub loginem twórcy, darkposty pojawiają się na osi czasu i kanałach bez wpływu na główne kanały twórcy.
Jak działa darkposting?
Darkposting stwarza iluzję, że twórcy sami tworzą i udostępniają treści. Jednakże, jeśli myślisz, że Twój ulubiony influencer odpowiedział na Twoją wiadomość na darkpost, są szanse, że to przedstawiciel marki mówi do Ciebie.
Kliknięcie lub interakcja z darkpostami każdego rodzaju liczy się jako interakcja z postem sponsorowanym. Z tego powodu interakcja z darkpostem będzie miała wpływ na to, jakiego rodzaju reklamy będą Ci serwowane w ekosystemie mediów społecznościowych w przyszłości.
Nie daj się oszukać przez reklamę
Jeśli chodzi o reklamę, serwisy społecznościowe stają się coraz bardziej podstępne z tym, jak prezentują swoje reklamy.
Podczas gdy większość ludzi zgodzi się, że darkposts są o wiele mniej irytujące niż regularne reklamy, zawsze dobrze jest pamiętać o tym, jak wpływają one na Twoje doświadczenie w mediach społecznościowych.
To znaczy, reklamy nie zawsze są złe. Są one kompromisem, który wiele stron mediów społecznościowych wykorzystuje, aby zapewnić nam swoje usługi. Darkposting to tylko kolejny sposób, aby wtopić się płynnie do naszej sieci.